Spring naar hoofd-inhoud

Kinderopvang St Jozef: kinderopvang van 0 tot 12 jaar

Welkom bij Kindercentrum St Jozef in Nieuw Namen. Onze locatie vind je in basisschool St Jozef. We hebben een kinderdagverblijfgroep (0-4 jaar) en een bso (4-12 jaar) in één combigroep en ’s ochtends een peuterspeelgroep (2-4 jaar).

Combigroep 0 tot 12 jaar, kinderdagverblijf (0-4 jaar) en bso (4-12 jaar) samen

De ruimte van ons kinderdagverblijf is opgedeeld in verschillende hoeken om te spelen en te ontdekken. Er is een grondbox waar de kruipertjes veilig op ontdekkingsreis kunnen en een hoge box voor de allerkleinsten. Ook hebben we een slaapkamer, ieder kind heeft een eigen bedje. We werken met een vast dagritme waarin er twee keer per dag vers fruit wordt gegeten en tussen de middag eten we gezellig samen boterhammen. Bij de jongste kindjes houden we zoveel mogelijk hun eigen ritme aan. We werken met thema's aan de hand van een jaarkalender. De thema's sluiten goed aan op de belevingswereld van je kindje en stimuleren zijn of haar sociaal emotionele ontwikkeling.
We werken met de methode Uk en Puk. Uk & Puk is een uniek totaalprogramma voor kindercentra, met kinderen van 0 tot 4 jaar. Door actief bezig te zijn en  te spelen, ontwikkelen baby's, dreumesen en peuters zich breder en sneller. Bij Uk & Puk draait het niet om lesjes geven en leren, maar om vrolijk spelen, ontdekken en bewegen. Precies wat ukken het liefste doen! Door het spel op de juiste manier aan te ondersteunen, doen baby's, dreumesen en peuters nieuwe vaardigheden op en maken ze op natuurlijke wijze een brede ontwikkeling door.
Voor- en naschools komen de kinderen van 4 tot 12 jaar op onze groep, spelen. Natuurlijk houden we ook van knutselen, voorlezen, koken en bakken en vrij spel in de hoeken. Voor elke leeftijd bieden we leuke uitdagende activiteiten aan.
We streven er naar om iedere dag buiten te spelen en dat vindt jong en oud leuk.

Peuterspeelgroep 2-4 jaar

Door spelend te leren en te ontdekken stimuleren wij de ontwikkeling van de peuters. Elke ochtend tussen 8.15 en 12.15 uur tijdens schoolweken zijn alle peuters welkom onze peuterspeelgroep te bezoeken.
Zoals hierboven gezegd hebben we een mooie groepsruimte met aparte thema hoekjes waar je kind heerlijk kan spelen en zich kan ontwikkelen. Ook hebben we buiten een mooie grote uitdagende buitenruimte met een grote zandbak, maar ook veel groen waar de kinderen naar hartenlust kunnen spelen.
Op onze groep werken we elke dag met Uk en Puk. Uk en Puk is een erkend, speels totaalprogramma van Voor- en Vroegschoolse Educatie. Jaarlijks doen we ongeveer vier thema's. We proberen dit zo uitdagend mogelijk te maken voor de kinderen.
Wij werken intensief samen met de leerkracht van groep 1 / 2 zodat de overgang voor de peuters naar het onderwijs zo soepel mogelijk verloopt.
Onze peuterspeelgroep is zogenaamde startgroep. Dit houdt in dat je 2 ochtenden betaalt en dat je kindje 5 ochtenden bij ons mag komen spelen en ontdekken. Meer informatie over de startgroepen kun je vinden op https://www.kindinzeeuwsvlaanderen.nl/startgroepen

Overige informatie

De locatie is onderdeel van Kinderopvang Zeeuws Vlaanderen, een HKZ gecertificeerde organisatie in de kinderopvang.

Ons team bestaat uit de pedagogisch medewerkers Marita, Lydia, Tanja en Karin. Door op vaste dagen te werken hebben de kinderen allemaal een vaste pedagogisch medewerker waartoe het kind of de ouder zich kan richten.

Niet alleen voor kinderen vinden we het belangrijk dat ze kunnen leren. Ook wij ontwikkelen ons nog graag ook voor ons zelf, daarom volgen we regelmatig cursussen. Ook bieden we een stagiaire de mogelijkheid om op de groep ervaring op te doen en het vak pedagogisch medewerker te leren.

Openingstijden

• Startgroep: maandag tot en met vrijdag van 8:15-12:15uur, waarvan 2 ochtenden betalen en 3 ochtenden gratis
  • BSO: maandag - vrijdag voorschools van 7:30 - 8:30 uur
  • Naschools: ma-, di-, do- en vrijdag 14:30 -18:00 uur, woensdagmiddag gesloten
  • Op aanvraag is opvang mogelijk vanaf 6.30 uur tot 18.30 uur
  • In schoolvakanties zijn we gesloten. Opvang tijdens vakanties mogelijk in Hulst.
  • Erkende feestdagen en op de studiedag voor het personeel zijn we gesloten.

Nieuwsgierig geworden?

Kom vlug eens kijken. Je bent van harte welkom.
Ons telefoonnummer is 0114-346204
Inschrijven kan via de website van Kinderopvang Zeeuws-Vlaanderen https://www.kinderopvangzvl.nl/contact/inschrijvenkozv/