Logopedie

Graag wil ik me even voorstellen en iets vertellen over logopedie.
Mijn naam is Jeanine Niesten. Ik heb een eigen logopediepraktijk In Hulst en werk daarnaast op verschillende locaties, waaronder de drie tandemscholen.  Op alle scholen onderzoek en behandel ik kinderen, die een hulpvraag hebben op het gebied van spraak ( b.v. klanken verkeerd uitspreken, stotteren), taal ( b.v. een kleine woordenschat hebben, geen goede zinnen kunnen maken, moeite hebben met het vertellen van een verhaal), gehoor ( niet goed kunnen horen), stem ( b.v. heesheid), afwijkende mondgewoonten (b.v. duimen, mondademen, kwijlen).
Ook onderzoek en behandel ik volwassenen, die een logopedisch probleem hebben.

Is er een hulpvraag, wat moet je dan doen?
- contact opnemen via de mail: info@logopedieniesten.nl of telefonisch: 06-31960151.
- heeft u een verwijzing gekregen van de (jeugd)arts, dan kan er meteen gestart worden met het onderzoek.
- is er geen verwijzing: geen probleem. Vanaf 1-1-2024 is er Directe Toegang Logopedie (DTL). Er worden een aantal vragen gesteld om te bekijken of er nog andere problemen zijn, naast de hulpvraag. Daarna start het onderzoek.

Na het onderzoek worden de resultaten besproken en maak ik een handelingsplan.
Vinden ouders of de volwassene dit goed, dan wordt er gestart met de behandeling.
Soms worden er meteen al algemene adviezen gegeven.

Wanneer ik start, is mijn eerste doel altijd, dat kinderen en ouders zich op hun gemak voelen..
Ouders worden betrokken bij de behandeling. Logopedie heeft alleen voldoende resultaat, als er naast de logopedie door de ouders met het kind geoefend wordt. Dit kan zijn door het herhalen van de oefeningen, maar ook het (interactief) voorlezen, het spelen van (taal)spelletjes ( vb memory, kwartet). Naast dat het leerzaam is, is het ook leuk om dit samen te doen. En als je iets leuk vindt, leer je gemakkelijker!

Mocht u nog vragen hebben, neem dan contact met me op of bekijk mijn website: www.logopedieniesten.nl

Jeanine Niesten