Kinderopvang 0-12 jaar in de school

De kinderopvang is gehuisvest in de Sint-Jozef basisschool, Cuwaertstraat 2, 4568 BH, Nieuw Namen

Openingstijden : Uw baby, dreumes, peuter is welkom elke werkdag van 07u30 tot 18u00. Indien deze tijden u niet schikken kunnen ze ook aangepast worden van 06u30 tot 18u30.

Wij werken volgens de Uk & Puk methode, met als toelichting :

Uk & Puk laat baby's, dreumesen en peuters actief spelen, ontdekken en groeien

Uk & Puk is een uniek totaalprogramma voor kindercentra, met kinderen van 0 tot 4 jaar. Door actief bezig te zijn en lekker te spelen, ontwikkelen baby's, dreumesen en peuters zich breder en sneller. Uk & Puk is niet moeilijk, maar wel doordacht. De activiteiten stimuleren de spraak- en taalvaardigheid, sociaal-emotionele vaardigheden, motorische en zintuiglijke vaardig-heden en geven de eerste rekenprikkels.

Bij Uk & Puk draait het niet om lesjes geven en leren, maar om vrolijk spelen, ontdekken en bewegen. Precies wat ukken het liefste doen! Door het spel op de juiste manier aan te moedigen, doen baby's, dreumesen en peuters nieuwe vaardigheden op en maken ze op natuurlijke wijze een brede ontwikkeling door. Speel, ontdek, groei en beweeg!

Wij werken intensief samen met de leerkracht van groep 1 / 2 zodat de overgang voor de peuters naar het onderwijs zo soepel mogelijk verloopt

Speciaal voor peuters hebben wij een Startgroep.

Hoe werkt de startgroep:

• Peuters van twee tot vier jaar zijn vijf ochtenden per week welkom

• Er is een nauwe samenwerking tussen peuteropvang en school

• We hebben kennis van en ervaring in het werken met zeer jonge kinderen

• We werken met Voor- en vroegschoolse educatie (VVE)

• Kosten: Vijf dagdelen halen, twee betalen! Dus wanneer je twee dagdelen de peuterspeelzaal of het kinderdagverblijf afneemt, krijg je drie ochtenden gratis.

• Afhankelijk van het inkomen zijn de netto-kosten €0,19 per uur (minimum inkomen) tot €0,35 per uur (modaal inkomen)

• We werken in kleine groepen van maximaal 16 peuters

• Uitvoering door pedagogisch medewerker

• Onze startgroep is alleen toegankelijk voor kinderen die wonen in Nieuw-Namen (postcodebeleid)

• De startgroep is hét alternatief voor de Belgische kleuterscholen

• Naadloze aansluiting op de basisschool

Bent u geïnteresseerd of wenst u een kijkje te komen nemen ? van harte welkom ! ..

U kunt ons altijd bellen voor het maken van een afspraak.

Voor verdere inlichtingen of het maken van een afspraak, graag contact opnemen met :

Kinderopvang St. Jozef

Telefoon : 0114-346204